Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Uroczyste pożegnanie Krajowej Komisji Rozjemczej i Przewodniczących Okręgowych Komisji Rozjemczych

W dniu 4 listopada 2014 r. odbyło się w Warszawie uroczyste pożegnanie  Krajowej Komisji Rozjemczej i Przewodniczących Okręgowych Komisji Rozjemczych. W uroczystości udział wzięli członkowie Prezydium Krajowej Rady PZD. Z dniem uchwalenia statutu PZD komisje rozjemcze wszystkich szczebli uległy rozwiązaniu. Z uwagi na zapisy ustawy o ROD, tak musiał zdecydować statut PZD.

Prezes PZD Eugeniusz Kondracki dziękując za dotychczasową pracę działaczom pionu rozjemczego stwierdził, że doświadczenie i wartości, jakie reprezentują członkowie organów rozjemczych należy zachować dla dobra działkowców i Związku. Pion rozjemczy przestał istnieć, ale konieczne jest wykorzystanie w całym Związku ogromnego potencjału wiedzy, doświadczenia i zaangażowania, jakie mają działacze komisji rozjemczych wszystkich szczebli. Jest to bardzo potrzebne, bowiem działkowcy i Związek znajdują się w trudnej sytuacji wywołanej atakami na prawa działkowców, na ustawę i na Związek. Szczególne podziękowania Prezes PZD skierował do P. Olgi Ochrymiuk, która poprzez swoje doświadczenie zawodowe wprowadziła do standardów komisji rozjemczych nową jakość. Od czasu objęcia Przez Panią Olgę Ochrymiuk przewodnictwa w Krajowej Komisji Rozjemczej rozpoczęła się nowa era w działalności tego pionu na miarę zapisów w ówczesnych ustawie i statucie PZD. Prezes PZD podziękował także Zastępcom Przewodniczącej Panom Robertowi Klimaszewskiemu i Zbigniewowi Maliszewskiemu oraz Sekretarzowi Komisji Pani Zofii Paderewskiej, a także wszystkim członkom Krajowej Komisji Rozjemczej i Przewodniczącym Okręgowych Komisji Rozjemczych. Następnie Prezes zwrócił się do obecnych, aby przekazali podziękowanie członkom okręgowych i ogrodowych komisji rozjemczych. Na zakończenie wystąpienia Prezes Eugeniusz Kondracki życzył wszystkim działaczom byłego pionu rozjemczego pełnej satysfakcji z tego, co będą robili w Związku w nowej rzeczywistości prawnej i organizacyjnej.